Dag 2 Vik

5 juli 2015

Als eerste wil ik jullie bedanken voor de leuke berichtjes. Erg leuk om te lezen!!

Na een lekker ontbijtje in een behoorlijk drukke eetzaal gaan we om 10.00 uur op pad. Het weer is net als gister droog en 15 graden. Golden cirkel staat op het programma. Dat wil zeggen: Thingvellir, de kloof tussen twee continenten, waar tussen een behoorlijk hoogteverschil te zien is. Dan naar Geysir, Strokkur en Litli Geysir. Drie geisers, waarvan alleen de Strokkur die om de paar minuten echt tientallen meters hoog spuit. We hebben het vier keer bekeken. Zo'n indrukwekkend natuurverschijnsel!!! Daarna rijden we door naar Gullfoss, een supergrote dubbele waterval. Geweldig! Onze super tomtom (lees Luna) leidt ons weer naar de rondweg. Op naar Vik. Maar eerst nog even naar de Seljalandsfoss. Een waterval waar je achterlangs kunt lopen, wel met regenjas :-). Met het end in de bek vinden we snel ons hotel. Gelukkig met buffet, waar Luna allerlei soorten zalm heeft geprobeerd. En daarna de heerlijke toetjes: Skyr (ijslandse kwark), chocoladecake, soesjes en verse meloen en ananas. Nu relaxen op de kamer.

Wat was het gaaf vandaag en wat hebben we veel gezien.

1. Jaap:
    6 juli 2015
    Heel mooi die watervallen maar de temperatuur valt een beetje tegen met bij ons vergeleken 27 graden verder een veiligen reis Groetjes Loes en Jaap
  2. Paula en Henk:
    6 juli 2015
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen op de reis, zien wij ook wat van IJsland. Veel plezier en groetjes van ons.