Dag 6 Laugar

9 juli 2015 - Laugar, IJsland

Vandaag een rustdag. We slapen uit en ontbijten laat. Dit is echt wel het minste hotel, moet ik zeggen. Minder luxe, minder schoon. Ontbijten aan een tafel met de resten van de vorige. Maar goed. Een rustige ochtend. Lekker lezen op de kamer. 'S middags vertrekken we naar Húsavík. We gaan vanuit daar een walvisboottocht doen. De zee is een beetje ruig, maar als je pillen inneemt goed te doen, zeggen ze. En vanochtend hebben ze al allerlei soorten gezien. Het is de koudste juli sinds 50 jaar zeggen ze. Hebben wij weer. We krijgen een overall tegen de kou en daar overheen een regenjas. We kiezen een goede plek in het midden, zodat we beide kanten goed kunnen zien. Het begint meteen al goed, we zwaaien van voor naar achter van links naar rechts. Je krijgt af en toe het gevoel dat hij om gaat. Ieks! Een tijdje later, inmiddels behoorlijk misselijk hoor ik dat we juist in het stuk zitten waar de meeste beweging is. Achterop is beter. We verkassen naar het ziekenbankje, zoals de gids het later noemt. Helaas zien ze aan de andere kant continu bultruggen. Maar wij zijn te misselijk om er te gaan kijken. Gelukkig op het laatst zien wij ook tot 3 X toe een bultrug. En behoorlijk vlak bij de boot, yeah. Uiteindelijk gaan we terug. Er is nog chocomel met een kaneelbroodje, maar we durven het niet aan. Een hele opluchting als we weer voet aan wal kunnen zetten. Wat een nare ervaring, helaas. En wat zijn we koud geworden. We warmen op in een café en eten daar ook wat. De terugweg zijn we allebei behoorlijk moe. Dit is normaal gesproken het moment dat John rijdt en ik mijn ogen dicht doe. Moe, maar toch blij dat we wel bultruggen hebben gezien bereiken we de kamer. Morgen weer een dag. Bye

1. Hans:
    9 juli 2015
    Wat jammer,ik kan me precies voorstellen, hoe jullie je voelden. MAar ik zou dan ook niet dit uitje gekozen hebben, want ik ben ook altijd zeeziek.MORGEN BETER,!!!
  2. Paula en Henk:
    10 juli 2015
    Hoi Luna en Muriel wat maken jullie een geweldige reis met elkaar. Mooie foto's en julie zien van alles .Geniet ervan en groetjes van ons. Paula en Henk
  3. Jaap:
    10 juli 2015
    Een rustdag is een vermoeiendedag geworden ik hoop dat julie na dat mooien avontuur na uitgerust en ge eten hebben de nieuwe dag weer helemaal zien zitten en weer bijzonderen dingen gaan beleven. Groetjes Loes en Jaap.
  4. Wendy:
    Hoi Luna en Muriel,

Wat beleven jullie een hoop avonturen zeg. Jammer dat jullie een beetje zeeziek waren, maar hoe geweldig is het om bultruggen in het echt te zien. Geniet van jullie tijd samen. Dikke kus van ons allemaal