Dag 3 Hofn

6 juli 2015

Speciaal voor Luna, die de hele nacht in coma ligt heb ik een foto gemaakt hoe donker het hier 's nachts is. Niet dus, het schemert alleen ( is dat een Nederlands woord schemeren?). Meer uitgerust dan gisteren genieten we van het ontbijt. De Lysi durven we niet aan, maar goed wij hoeven geen sterke mannen te worden:-). Wel maken we een wafel. Hm lekker.

Mooi op tijd gaan we op pad, 9.45 uur. Het is 12 graden en het regent :-(. We komen al gauw langs een super stroom versnelling van een rivier. Eigenlijk weet je al waar auto's langs de weg staan......daar is wat te zien. Ook komen we schaapjes op de weg tegen, grote zandvlaktes veroorzaakt doordat de uitbarsting van de vulkaan de fletser heeft doen smelten. Een restant van een brug, ook weggevaagd door het water. Per ongeluk zijn we de afslag maar de pseudokraters voorbij gereden :-(. We zijn de berg opgelopen om de Svinafellsjokull gletsjer te zien. Geweldig!! Voor Luna ziet het er uit als vanilleijs met chocoladesaus. De chocoladesaus is zand. Even later zien we nog een gletsjer die op strachiatellaijs. Ook zien we het gletsjermeer met enorme ijsschotsen, Jokulsarlon. Aan de overkant van de weg is het zwarte strand, daar spoelen de ijsschotsen naar zee. Het is koud!! Gelukkig kijk ik net op tijd op de kaart, want dan zijn we al bijna bij het hotel. Nieuw hotel Vatnajokull Fosshotel, prachtig. Met een mooi uitzicht. Nu even relaxen, dan gaan we straks in Hofn wat eten. Tot morgen.

Oh Jace, ik heb lavastenen voor je gevonden!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl