Dag 8 Orsa Gronklitt

10 mei 2015 - Grönklitt, Zweden

Moederdag!!
Dus ook voor onze moeders we love you!
Tijdens het ontbijt werd ik verwend met mooie knutsels, een theezakjeshouder van Jace en een silhouet van Luna.
Het weer is weer wat druilerig, dus we starten langzaam op. Een paar potjes Uno☺. We doen vandaag een rondje meer. Mooie idyllische dorpjes en prachtige uitzichten. In Rattvik de langste houten steiger ooit, waar heel vroeger een stoomboot aanmeerde. Hij lijkt niet zo lang, maar als we stappen lijkt het toch te kloppen, 628 meter. Een Vikingbegraafplaats in Solleron. Terug naar Mora zien we bij wat huizen in het bos een eland grazen. Vanuit de auto krijg ik hem niet knap op de foto. Ik stap uit en loop langzaam dichterbij. Hij kijkt wel op, maar blijft wel staan. Prachtige foto's. Helaas schrikt hij toch, dus voor jullie heb ik hem niet vast kunnen leggen met mijn mobiel, sorry.
Nu is het genoeg, we eten wat in Mora en gaan zo weer terug. Vanavond de tassen inpakken, want morgen gaan we naar Lofsdalen.