Dag 7 Orsa Grinklitt

9 mei 2015 - Grönklitt, Zweden

Om half zes vanochtend de deur gesloten van de ongebruikte slaapkamer, er kwam zo n felle zo'n naar binnen. De zon komt al om half vijf op. Het is een mooie dag vandaag.

Vandaag staat Nusnas op het programma. Daar maken ze de bekende Dalarna paardjes. Vooraf halen we nog even de heerlijke Kannelbullar, kaneelbroodjes. We gaan eerst de werkplaats in. Daar zien we hoe ze eerst de grove contouren uitzagen, daarna met een mesje maken ze zeer rondingen. Dan in de grondverf en tenslotte met de hand het patroon opschieten. Als je ziet hoe snel ze dat kunnen, met 2 kleuren op de kwast. Echt vakwerk!! Uiteraard nemen we wat souvenirs mee.

Speciaal voor Jace gaan we daarna naar een van de schaarse zwembaden in Mora. Een zwembad met twee duikplanken, dat zie je bij ons niet vaak meer. De kinderen gaan eerst van de lage en daarna ook nog van de hoge. Zelfs Jace met knikkende knietjes. Zo stoer!! Ik zelf durfde namelijk niet.

Nu in het zonnetje voor het huisje met een mega wasa cracker en een bayleys. En Jace leeft zich met John en later met Luna uit op de bal. En vooral, wat een rust