Dag 6 Orsa Gronklitt

8 mei 2015 - Orsa, Zweden

Hebben de kinderen ieder een eigen kamer, willen ze alsnog bij elkaar slapen, haha.
Na een lekker ontbijtje en een rustige opstart vertrekken we lopend naar het berenpark wat vlak naast het park ligt. Het zou niet zulk best weer zijn, maar het valt mee. Af en toe een klein buitje. Het is wel fris 5-7 graden. We lopen langs diverse skipistes waar nog wat sneeuw op ligt. Dat verwacht je niet in mei. Wel erg leuk!

Het park lijkt klein, maar omdat het tegen de heuvel op is gebouwd hebben we de tijd wel nodig. We zien er kodiac beren, bruine beren met jongen en ijsberen, luipaarden en wolven. Tussendoor zijn er leuke speelplaatsen. Om drie uur sluit het park dus dan gaan we terug. Duidelijk is het hier nog geen toeristen seizoen, als er al iets open is, dan is het maar van 10.00-15.00.

Eenmaal terug in het huisje is het relaxen. Luna is 24/7 achter de e reader te vinden, maar na de strijd van de eerste dagen, kunnen ze nu ook samen spelen . En wij kunnen dus ook lekker lezen. Oh ja we eten echt niet alleen maar patat, vandaag broccoli met een gehaktbal.