dag 9 Hofnafirdi

8 juni 2013 - Höfn, IJsland

Vandaag een lange dag voor de boeg, maar we hebben opstartproblemen. Even een rustige start. We beginnen goed, ahum. Na het tanken, starten we op de verkeerde weg. En hebben dat pas na tien minuten door. Terug. Blijkt dat de weg die we hadden moeten hebben, langs het hotel liep. GOEDEMORGEN!!
Het is een prachtige route langs de oostfjorden. Met niet veen extra bezienswaardigheden. De stop op mijn lijstje is Petra 's stenencollectie. Deze mevrouw leeft niet meer, maar ze heeft in haar leven enorm veel stenen, mineralen verzameld. Wauw, enorm veel prachtige stenen. De tuin is mooi ingericht met de stenen, en veel mooie planten. Het is zo'n rustgevende omgeving....we drinken hier lekker in het zonnetje koffie en thee. Dan vervolgen we de reis. We stoppen nog even in een vissersplaatsje. Het is hier een stuk kouder. John probeert nog een papagaaiduiker te spotten, maar helaas. Hee, waarom staat die auto hier? Hoo stop, rendieren!!! We kunnen ze fotograferen en filmen. Een tijdje later, stoppppp!! Weer een kudde.
Vervolgens gaan we op zoek naar het hotel.70km vanaf Hofn ( je zegt Hup :-)) Na 70 km een kale vlakte. He. Nog even doorrijden...het gletsjermeer. Dan hier maar even kijken. Geweldig! Allemaal ijsschotsen is een meer. Imposant! Dan zien we op de kaart dan we te ver zijn gereden, en bereiken dan snel het hotel.

1. Fred:
    8 juni 2013
    't Blijft een fascinerend gezicht: natuur die we in de wijde omtrek niet kennen. Blijf schrijven en foto's maken!
    P.S. Vergis ik me of hebben we een nieuwe lay-out?
  2. Muriel Bertrand:
    9 juni 2013
    Ja, ik kwam er later achter, dat ik de layout kon wijzigen :-)