dag 8 Egilstadir

7 juni 2013 - Egilsstaðir, IJsland

Vandaag staan er niet veel bezienswaardigheden op het programma. Daarom gaan we eerst naar de waterval Detifoss alvorens te vertrekken. Vanaf de parkeerplek is het een indrukwekkende wandeltocht naar de waterval. We lopen dan over paden, dan over sneeuw, dan over de rotsen, omdat het water onder de sneeuw doorstroomt. Wauw wat een immens grote waterval is dit. Geweldig. Een nederlander waagt zich op de rotsen om beter zicht te krijgen. Dat laten we maar, wij willen weer heelhuids terug naar onze kindertjes. Er is nog een afslag naar een kleinere waterval, die we ook nog even meepakken. Deze is mooier, die andere imposanter. En zowaar komen we de jeepers tegen, die in een ander hotel verbleven.

We vervolgen de reis. Een grote kale vlakte, waar ook niemand woont. We zoeken ons rot naar rendieren, maar die verstoppen zich ;-) Dit stuk van de reis is duidelijk minder mooi. Vlakbij de plaats van bestemming, zien we spontaan nog een waterval langs de weg. Fotomomentje:-) We arriveren al vroeg in het hotel. Even relaxen, voordat we nog een stadswandelingetje maken....en dat was niet de moeite waard. Morgen gelukkig weer door.