Dag 4 Fredriksberg Safsen

6 mei 2015 - Säfsen Fritid receptionen, Zweden

De regen heeft plaats gemaakt voor de zon! Ik weet niet wat het is maar de kids zijn hier s ochtends niet vooruit te branden. Waren ze echt toe aan vakantie?

We gaan vandaag naar Grangesberg. Daar is een treinmuseum. Volgens de oude tomtom 52 min. rijden, maar de tomtom in de auto geeft 1 uur en 20 min aan. De route erheen is prachtig. Langs de weg zien we af en toe nog sneeuw. En veel water en eilandjes in het water. Onderweg komen we langs een autogarage. Zouden we daar een zekering kunnen scoren? Ja twee zelfs, voor niks.
Eenmaal bij het museum blijkt het dicht te zijn. In dezelfde plaats is ook een motor en nostalgie museum. Als we daar aan komen staat de deur open en staat er een stoel buiten. Maar als ik uitstap haalt iemand de stoel weg en dreigt de deur te sluiten. Ik vraag of ze open zijn. Nee, maar.....en hij loopt weg. Als hij terugkomt zegt hij dat we voor deze keer binnen mogen komen. Gelukkig!! Er is inderdaad van alles wat. Van oude auto's tot radio's tot motorzagen tot oude winkeltjes. Erg leuk! Het is er alleen steenkoud, er wordt s winters weinig gestookt omdat ze dicht zijn. We bedanken de medewerkers, we hoeven zelfs niet te betalen. Ze proberen nog wat te vertellen over het museum, maar hu engels is niet best. De terugweg is anders dan heen. Langs de andere kant van het meer. Ook mooi. We zijn op tijd weer terug en je raadt het al. We zitten bij de receptie. Jace heeft twee Nederlandse jongetjes opgedoken, waar hij nu mee in de speelruimte speelt.

Oh ja, we voelen ons hier erg veilig. Het wemelt er van de politie inclusief honden. Die zitten ook in de huisjes. Verder zijn er weinig mensen.

Morgen gaan we door naar de volgende bestemming.