Dag 3 Fredriksberg Safsen

5 mei 2015 - Säfsen Fritid receptionen, Zweden

Een heerlijk ontbijt en een rustige opstart. Iedereen was een beetje lazy. We zijn een wandeling gaan maken naar Vildmarkslekplats. Jace al lopend met de bal. Het is hier echt een wintersportplaats. Overal zie je langlaufpaden en sneeuwscootertracks. Ons pad gaat van de weg af en we vervolgen onze weg over een vlonderpad door drassig gebied. Eerst een pad rond een meertje waar je af en toe moet oppassen dat je geen natte voeten krijgt. Daarna gaan we een beboste heuvel op en komen we bij een soort survival parcours. Tussen de bomen hangen touwen en stammen om overheen te klimmen. Jace gaat met hulp, Luna lukt het alleen met af en toe een val. Er zijn boomstronken, kampvuurplaatsen en toilethuisjes waar we even terug gaan in de tijd. Iets waar Jace eerst totaal geen zin in had, daar is hij nu niet weg te slaan.

Terug zijn we best moe en dan moeten we de heuvel nog op naar het huisje, pff. Eenmaal terug doet de een een tukkie, de ander leest een boek, weer een ander kijkt een dvd en de laatste kijkt wat we morgen kunnen doen. We doen nog even boodschappen. Blijkbaar lijk ik Zweeds, want ook hier beginnen ze in het Zweeds tegen me en verontschuldigingen ze zich als ze door hebben dat ik een toerist blijk te zijn. Na het eten zijn we nu weer naar de receptie om te wifi-en en kan Jace zijn ei kwijt in de speelruimte.

Al met al een heerlijke dag!!