Dag 2 Fredriksberg Safsen

4 mei 2015 - Säfsen Fritid receptionen, Zweden

Goh, aparte gewaarwording: in slaap gewiegd worden. Halverwege de nacht werd ik wakker, de boot ging behoorlijk heen en weer. Toch nog maar een reispilletje.
S ochtends aangeschoven bij het ontbijtbuffet, heerlijk! Helaas regent het nonstop, dus is alleen John gaan kijken naar de aankomst in de haven van Goteborg. We stonden redelijk vooraan met de auto, dus we zijn snel de boot af. We worden er niet uitgehaald voor een alcohol controle. Ondanks de tomtom is het even goed opletten om de stad uit te komen. Het valt meteen op hoe rustig de wegen hier zijn. Hard mag je niet en wil je ook niet als je de staat van het asfalt soms ziet.
Na 3 uurtjes te hebben getuft hebben we trek. Bij een restaurantjes langs de weg bestellen we een familjepizza. Hij wordt op een plaat gebracht, hij is mega. Maar heerlijk! Weer door. Je hebt het idee dat je af en toe in the middle of nowhere bent, zo uitgestorven. Veel naaldbomen en meren. Prachtig!! Als we door een plaatsje rijden besluit ik nog wat boodschappen te doen. De kinderen zitten vast in hun film dus ik ga alleen. Aparte taal dat Zweeds. Ze zeggen Hey hey om te groeten en tak als dankjewel, hilariteit al om☺. Na een uurtje bereiken we Safsen Stugby. Wat een huisje! Een soort blokhut op de heuvel, met veranda en sauna. Uitzicht op het meer. Vooral de sfeer cq aankleding van het huisje is super. We laden de auto uit, proberen de zekering van de autoaanstekerplug te vervangen. Blijkbaar heeft de dvd speler sluiting gemaakt. En nu relaxen en genieten! Hopen op beter weer morgen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl