Dag 5 Orsa Gronklitt

7 mei 2015 - Orsa, Zweden

Iedereen voor de wekker wakker. Ontbijten, de laatste spullen inpakken en op weg. We rijden met een omweg naar de volgende bestemming. We gaan namelijk naar Falun. Daar is een kopermijn Falu Gruva, waar we een rondleiding volgen. Met helm en regencape gaan we de mijn in. Erg leuk om te doen, ook voor de kinderen. Bovengronds bekijken we nog een aantal gebouwen er omheen. Daarna gaan we door. Eenmaal in Orsa moeten we verder op de routebeschrijving, want we weg staat niet in de tomtom. Maar we vinden het. We zitten boven op een heuvel/berg. En er ligt nog af en toe sneeuw. Op de piste zien we nog behoorlijk sneeuw. Leuk, wel koud.

De receptie is dicht, met een code kunnen we in een kastje waar de sleutel en huisnummer in zit. We zijn wel verwend met het vorige huisje, sauna en vaatwasser. Hier niets van dit alles. We hebben ook wel het minst mooie huisje. Maar vanbinnen typisch Zweeds. Na boodschappen en een snack zitten we nu in de auto voor de receptie te wifi-en ☺. Buiten komt het met bakken uit de lucht.