dag 12 Vik

11 juni 2013 - Vík í Mýrdal, IJsland

Weer zo n slechte nacht, grrr. Terwijl diegene naast me ligt te ronken. We vertrekken weer op tijd. Vandaag hebben we een korte route naar het volgende hotel in Vik. We passeren eerst nog enorme ,met mos begroeide ,lavavelden, van een uitbarsting uit 1800. Er zijn hier langs de kust genoeg plaatsen om papegaaiduikers te zien. Tot 2x toe gaan we van de weg af richting de rotsen. Maar het weer is niet best. Het stormt en regent, de temperatuur is ook maar 10 graden. We worden bijna van het strand geblazen, wat overigens zwart is. Geen vogel te zien. Bij de volgende rots hebben we beet. Gigantische hoeveelheden.....ahum we zien er welgeteld één. Een echte goeie close up kunnen we niet maken, maar ach.
We checken in ,in onze farm en rijden door. We zien nog 2 prachtige watervallen. Bij de Seljalandsfoss kun je er achter langs lopen. Dat is heel bijzonder. We merken wel dat we weer richting Reykjavik gaan, het wordt weer veel touristischer. Jammer. In Hvollsvollur eten we een hamburger. Het IJslandse eten valt ons zwaar, helaas.
Echte gezellige plaatsjes kennen ze niet. Dat is wel jammer. Ze houden hier van functioneel.
Oh ja, we zijn ook nog in een museumpje geweest om te zien wat de laatste vulkaanuitbarsting van de Eyjafjallajokull aanrichten. Die asuitbarsting waardoor het wegverkeer plat lag. Erg indrukwekkend.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jaap:
    12 juni 2013
    Ik heb met Luna en Loes de dia show bekeken zij vonden het geweldig jammer dat er geen geluid bij zit,leuk dat Luna ook gereageerd heeft.
    Ondanks de mooie natuur hebben juli toch genoten met het slechte weer,minder dat je weinig leven ziet met koude en natte weer maar in 1800 hadden ze waar schijnlijk ook zulken slechte dagen een troost er zijn nog een aantal dagen te gaan met hopelijk beter weer en nieuwen ontdekkingen? in 2013 veel liefs van Loena;Jace Loes en Jaap.