Dag 12 naar de boot in Oslo

14 mei 2015 - Oslo, Noorwegen

Vanochtend op tijd in de veren. Het gros hebben we gisteren al ingepakt, dus we zijn snel klaar. Jace gaat schoon maken. Luna stofzuigen, John de auto inpakken en ik de afwas. Zo kunnen we al om 9.30 vertrekken. Na een weg waar we groen en geel van worden, t leek wel een achtbaan, komen we gelukkig op een grotere weg. Al na een paar uurtjes passeren we de grens en later komen we zelfs op een snelweg. De wegen in Noorwegen lijken een stuk beter verzorgd dan in Zweden. Het land is prachtig, hogere bergen veel meer grotere rotsmassieven en 50 shades of green. We vertrokken met 0 graden, eenmaal in Oslo is het 17 graden. Om drie uur zijn we in de haven. We lopen de stad in om wat te eten. Terug lopen we langs de vesting/ ford. Om 17.00 uur kunnen we inchecken, maar er is nog geen boot. Pas om half zeven is de boot er eindelijk en wij kunnen pas om 19.30 aan boord. Je begrijpt dat we behoorlijk gaar zijn van het wachten. We vertrekken dus later dan gepland. Spullen in de hut en naar het bovendek. Wauw het uitzicht als we de haven uitvaren in geweldig. Overal eilanden. We drinken nog wat in het café, maar de muziek staat te hard, we kiften.....We zijn gewoon moe. Relaxen in de hut en heerlijk slapen. Op naar Denemarken.

1. Jaap:
    16 mei 2015
    Geweldig die mooie natuur gezichten en de grootte temperatuur verschillen.