dag 2 Reykholti

1 juni 2013 - Reykholt, IJsland

Vannacht om half 2, was ik toch even benieuwd of het echt waar is. Wat?
Nou of het hier echt bijna niet donker is 's nachts. Echt, het was alleen maar een beetje schemerig. Zo'n rare gewaarwording!
Om half zes, klaar wakker. Nederlandse tijd half acht, dus logisch. Mn biosysteem is nog niet om. Dus vroeg aan het ontbijt, met nog 10 busladingen mensen :-(
Onze eerste bestemming vandaag Pingvellir...het breukvlak tussen Amerikaanse en Europese continent. Geweldig!! Alleen lijkt het wel Torremolinos. Hier krijgt ons IJsaland gevoel wel even een deuk. Maar aan de andere kant van de breuk zijn we de bups kwijt. Zo kunnen we ongestoord van de waterval genieten. Wat een natuurgeweld. Onze weg naar het hotel is een grindweg, waar onze auto ineens van kleur verschiet van grijs naar bruin ;-) We rijden nog bijna het hotel voorbij, er staat geen bord op de gevel. Bij binnenkomst worden we direct welkom geheten: GOOD AFTERNOON JOHN PIETERSE. Blijkt dat we met 4 nederlandse stellen in het hotel zijn, verder niemand. Het is ook wel afgelegen. Maar een prachtig uitzicht. Hij geeft ons nog wat tips om te dien. Twee prachtige watervallen, waar het water gewoon door het poreuze lava gesteente heen stroomt. We hebben vandaag al zoveel natuurschoon gezien, dat belooft wat voor de rest.

1. Jaap:
    3 juni 2013
    We hebben genoten van de mooie natuur opnamens en de rokende tante Annie,de bots auto met deuken.
    Prettige voortzetting van de reis.Jaap en Loes.