dag 3 Saudarkrokur

2 juni 2013 - Sauðárkrókur, IJsland

Vannacht heerlijk geslapen, ontbeten met het prachtige uitzicht. Op pad naar Reykholt, naar de hottub van Snorri Sturluson, een bekend dichter van lang geleden. Heerlijk warm, zonder opwarming. Daarna naar Ijslands grootste bron, van 180 liter. En het water kookt gewoon, niet even met je handje er in, dus. We hebben gewandeld over lavavelden en boven op een krater. Ik moet zeggen alles is hier bewonderenswaardig, dat we er al een beetje gewend aan raken. We besluiten het schiereiland helemaal te rijden, lees gravel. Hiebben we prachtig uitzicht op de kust, de bergen aan de overkant, het blauwe water., de IJslandse paarden en de voor de auto wegrennende lammetjes. Ze zijn heel anders, andere koppies en meer gekruld haar. We pakken er nog een extraatje bij. Resten van een vikingfort. Alleen zie je op de kaart niet hoe ruig en stijl de weg is, slik. Maar we bereiken het heelhuids. Het heeft een prachtig uitzicht. We zijn moe en kiezen de korte weg naar onze bestemming. Een bergweg, waar nog heel veel sneeuw ligt. Saudarkrokur onze eindbestemming is een vreemd stadje. Mooie huizen tussen krotten. Hier blijven we 2 nachten. Even rust.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jaap:
    3 juni 2013
    We hebben juli verhaal gelezen over de natuur en de dieren de mooie foto's bekeken schitterend
    Groetjes Loes en Jaap.