dag 5 Laugar

4 juni 2013 - Laugar, IJsland

Als eerste wil ik even zeggen, dat ik het erg leuk vind dat jullie reacties geven op mijn verhaaltjes. Leuk om te zien, dat ook iemand mijn verhalen leest.

Gisterochtend zijn we in harde wind vertrokken richting Aukureyri. We maakten weer een prachtige tocht door de bergen. Het mooie hier is, dat het landschap steeds weer anders lijkt. Er zijn zoveel verschillende landschappen. Dan weer   vlak, dan weer bergen in sneeuw verhult, dan weer lavavelden. Prachtig!!

We zijn als eerste naar een kersthuis gereden. Erg leuk aan de buitenkant, de kleren van de kerstman hingen te drogen aan de waslijn, haha. Binnen was het helaas alleen maar een winkeltje, en errrrug duur. Snel klaar. Toen zouden we met het veerpont naar het eiland Hrisey varen. Je verwacht zoals in Nederland een loket met daarop vertrektijden en prijzen. Niets van dat alles. We hadden het idee dat we verkeerd zaten. Het eiland zag er met de verrekijker groter uit dan verwacht. Met als gevolg dat we een behoorlijk stuk zouden moeten wandelen om de kust te bereiken, waar we de mooie vogels zouden kunnen zien. Uiteindelijk zijn we dus toch maar afgehaakt. We zijn doorgereden naar Godafoss, een immense waterval, die niet van boven komt, maar waar je zelf op het hoogste niveau staat. Prachtig wat een natuurgeweld. Niet uitglijden dus, dan ben je er geweest. Vroeger zijn hier alle afgodsbeelden in gegooid, vandaar de naam.

We rijden door naar het guesthouse. Het is duidelijk dat we in touristischer gebied zijn beland. Waar we in de vorige hotels de enige waren, is het niet druk. Omdat we vrij vroeg zijn, rijden we naar Mývatn, waar een heerlijke bron is. De rotte eierlucht kom je tegemoet, maar daar wen je aan. Heerlijk poedelen in de buitenlucht, met het zonnetje op onze bol. Ja de temperatuur is hier zo'n 18 graden, waar we in Reykjavik met 5 graden starten.

Zowaar heb ik hier vannacht goed geslapen, zodat we vandaag de befaamde walvistocht kunnen maken. We hebben er zin in.

1. Wendy:
    5 juni 2013
    Wat een prachtige plaatjes allemaal. Geniet van alles en elkaar.
    Dikke kus en knuffel van ons allemaal.
  2. Fred:
    5 juni 2013
    Ook Jace en Luna genieten van de verhalen, maar vooral van de foto's waar jullie zelf op staan. En de reisverhalen zijn leuk geschreven!