dag 14 Reykjavik

13 juni 2013 - Reykjavík, IJsland

Dit zal mijn laatste verhaaltje worden. Morgenmiddag gaan we terug naar Nederland.

Vanochtend konden we genieten van een zeer uitgebreid ontbijt. We hebben zowaar uitgeslapen. Het is weer even wennen om te ontbijten met zoveel mensen om je heen. Dat zijn we niet meer gewend. Maar het ontbijt is hier super, uitgebreid. Heerlijk!

We vertrekken om 10,30 met het busje naar de Blue Lagoon. Tenminste.... Na een kort ritje worden we gedropt bij een verzamelpunt, blijkt. We moeten uitstappen. En nu? Uiteindelijk blijkt dat we vanuit hier met een grotere bus verder gaan. Maar goed, het duurt 20 minuten voordat de bus verder gaat. Hmm. Daardoor zijn we 1,5 uur onderweg, ipv 45 min. Dat valt even tegen. Vervolgens arriveren we bij de receptie, met nog 50 mensen voor je. Slik. En het gaat allemaal niet voorspoedig. Nee, we mogen niet stressen, we komen hier om te relaxen. Eenmaal in het water zijn we het allemaal weer vergeten. Het water is blauw/groenig van kleur. Het rare is dat het hier niet naar zwavel ruikt. Zouden ze dat eruit filteren? Rondom het bad staan bakken met klei, dat kun je op je gezicht smeren als een masker. Hilarisch om al die mensen met witte gezichten te zien. En je huid wordt er echt superzacht van. Ik merk dat ik niet te lang in het water kan blijven. Het water is behoorlijk warm en daardoor ik wordt licht in mijn hoofd. Daarom besluiten we om drie uur te vertrekken.

Eenmaal terug in het hotel, zijn we volledig uitgerust. In de bus hebben we nl. even onze ogen dicht gedaan. We zijn klaar voor een tripje Reykjavik. Met de bus vertrekken we richting stad. We vinden de walvisjagerboten waar we naar op zoek waren (als het goed is). Die doelloos wachten in de haven tot ze weer toestemming krijgen om te jagen. We eten daar heerlijk japans en besluiten terug te lopen. Een pittige wandeling, maar lekker zo na het eten. Zojuist hebben we in de lobby reisverhalen uitgewisseld met de jeepers. Erg leuk! De biologen zijn overigens al weg. Zijn de reizen toch net even anders.

We gaan naar boven, even genieten van een lekker kopje thee. En kijken terug op een supervakantie. We hebben genoten van de supermooie natuur. Het is echt een aanrader. En....we komen ook zeker terug!

1. Jaap:
    15 juni 2013
    Na al dat genieten wens ik juli een goeden reis terug en vooral veilig tot ziens.
    Groetjes bijden Van ons allen.